06 Ogos 2010

CUTI-CUTI MALAYSIA


Cuti sekolah baru-baru ini, aku sempat membawa keluarga menjejak kaki ke Pulau Langkawi. Aku menaiki feri melalui jeti Kuala Kedah. Tambangnya lebih mahal berbanding di Kuala Perlis. Malahan masa perjalanan juga lebih lama, hampir satu setengah jam. Sudah lama benar aku tidak ke sana. namun tidak banyak perubahan. Masih seperti dulu. Seperti biasa, jika ke Langkawi, tempat yang sering dikunjungi ramai tentulah kedai yang menjual pinggan mangkuk, coklat, sudu garpu, beg dan sebagainya. Masing-masing sudah bersiap sedia; mental dan fizikal untuk membeli barangan. Sudah ada senarai agaknya. Mungkin juga pesanan orang kampung, saudara mara dan sahabat handai. Kereta dan van penuh dengan barang-barang. Tapi aku hanya jadi pemerhati aje. Dua hari di Langkawi, aku ke Ipoh. Bermalam di rumah birasku, di Kem Polis Hulu Kinta. Sempat jugalah bawa keluarga ke Lost World of Tambun. Anak-anak sungguh seronok.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan