05 April 2010

HOKI


Hebat. Kontroversi. Tahniah.
Itulah perkataan yang sesuai untuk aku ucapkan selepas selesai perlawanan hoki antara sekolahku dengan Sekolah Menengah Teknik Besut.

HEBAT- Pasukan sekolah terpaksa bermain bermati-matian untuk menyamakan jaringan setelah ketinggalan 1-0 pada perlawanan masa pertama. Akhirnya jaringan penantian dapat disempurnakan sebelum wisel penamat ditiup oleh pengadil.

KONTROVERSI -Setelah perlawanan berakhir dengan kedudukan 1-1, maka pemenang akan ditentukan melalui penalti. Namun banyak kontroversi yang berlaku.
a. Pemain sekolah teknik memukul bola keluar tetapi tidak dikira oleh pengadil. Alasan dia belum meniup wisel. Pemain itu diminta melakukan pukulan kali kedua....bola masuk ke dalam gol. Cikgu Ramlan membuat bantahan kepada pengadil.
b. Pasukan Sekolah Teknik mendakwa bolanya masuk ke dalam gol tetapi ditolak oleh pengadil.
c. Pasukan Sekolah Teknik mendakwa pasukan mereka tidak diberi peluang satu pukulan lagi berbanding dengan sekolahku.
Akhirnya, sebelum azan maghrib berkumandang, pasukan Sekolah Teknik mengambil keputusan untuk pulang. Rupa-rupanya mereka membuat bantahan. Atas dasar semangat kesukanan, satu perlawanan semula ( penaliti ) sahaja diadakan pada hari Rabu jam 9.30 pagi. Akhirnya pasukan sekolahku memenangi dengan keputusan 3-1.

TAHNIAH- Untuk Cikgu Ramlan yang bersungguh-sungguh melatih anak buahnya sehingga kedua-dua pasukan lelaki dan perempuan SMKPNZ  A berjaya melangkah kaki ke perlawanan akhir pada hari esok - 6 April 2010. Sesungguhnya, berbaloilah walaupun kulit yang sawo matang sudah bertukar kehitam-hitaman.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan