17 September 2009

LAMBAIAN RAMADHAN DIAMBANG SYAWAL

            Alhamdulillah. syukur ke hadrat Allah s.w.t kerana limpah dan rahmat-Nya dapat kita menjalani ibadat puasa di bulan Ramadhan yang penuh keberkatan ini dengan aman makmur, sihat sejahtera dan limpahan rezeki yang banyak. Berbanding dengan negara lain. Ramai rakyatnya menderita sengsara sehingga ada yang mati ketika berebut-rebut mengambil makanan.Ada juga yang mati kerana kelaparan ketiadaan makanan. Ada juga yang mati kerana terkena roket dan peluru bedil  kekejaman Israel . Cuma di negara kita, mungkin ada yang mati kerana terlebih makan.....sebab hendak menghabiskan juadah pasar Ramadhan. Apapun kita tetap memanjat kesyukuran kerana Allah s.w.t  kerana kita masih bernafas untuk terus melaksanakan perintah-Nya. Sempena Syawal yang bakal tiba nanti, ingin aku rakamkan ucapan Selamat Aidil Fitri Maaf Zahir Batin kepada :
1. Pengetua-pengetua yang bertugas di SMKPNZ- Hj. Azmi Mohd Yazid, YM Tuan Yusof Tuan Sulaiman, Hj. Romeli Abd. Rahman, En. Ramli Mat Amin, En. Ab Halim Hj Hassan dan  Tuan Hj. Mhd Ramli Che Mat.
2. Rakan-rakan guruku di SMKPNZ yang saban hari gigih mendidik anak bangsa - Cg Rahim, Cg Amran, Cg.Puji, Cg. Arshad, Cg Firdaus, Cg Zaffri cameraman, Cg.Mustafa, Cg Zamnuri, Cg.Ramlam, Cg Saari, Cg Nawi, Cg. Yusri, Cg.Sidek, Cg.Ust.Taha, Ust. Amri, Cg.Zaidi,Cg.Arman, Cg.Iskandar, Cg.Zahari, Cg.Raja Zaid, Cg. Zahali, Cg.Hadi dan semualah cikgu-cikgu perempuan yang dok sibuk niaga kerepek ubi, tempeyek,kuih tat nenas, kain tudung ekin & epin, butang baju keronsang. Takpa...jangan lupa masuk kelas dan tanggungjawab wajib tu.
3. Teman-teman seperjuangan - Ust.Mizi dan keluarga, Cg. Fandi & Kak Za sekeluarga, Ust.Rahim sekeluarga, Cg.Mail, Cg.Nasir,Cg.Yasmin, Cg. Suhaili , Cg.Mazelam , Mat Yie Pasir Mas, Mat Piah Pauh Lima, Keri Sg.Petani, Malek Che Pa Pokok Sena, Dollah Kulim, Mesul Kota Bharu dan ramai lagi . Maaflah, tidak larat nok tulis.
4. 'Member sebilik' - Pn. Nor Azimah ;  dengan pertanyaan, berapa helai baju raya ? kuih muih berapa bekas ? pagi raya nak makan apa? berbuka puasa petang nanti lauk apa-ikan singang atau ayam percik? he..he..he

5. Buat anak-anak - Abdul Mukmin, Abdul Muttaqiin, Nurul Huda, Nurul Iman. Jadilah anak yang taat kepada Allah s.w.t, taat kepada perintah-perintah-Nya, taat kepada ibu bapa dan rajin-rajin belajar.
MAAF ZAHIR DAN BATIN UNTUK SEMUA.
             

Tiada ulasan:

Catat Ulasan