07 Mei 2010

MAKAN-MAKAN

Hari  Jumaat. 
Sungguh tenang pagi ini. Sunyi. Sepi. Maklumlah hari cuti am bagi negeri Terengganu. Jadi, orang tidak bekerja. Masing-masing berehat di rumah. Aku telah bercadang untuk menjemput keluarga kakak dan abangku makan tengah hari di rumah aku hari ini.




























Selepas menghantar Abdul Muttaqiin dan Nurul Huda ke kelas tambahan, aku bersama putera sulungku, Abdul Mukmin ke Kompleks Perikanan di Kuala Besut. Ramai juga orang di situ. Peraih sibuk membeli ikan daripada pemborong. Sebenarnya, aku jarang datang ke sini walaupun jaraknya tidak jauh dari rumahku. Biasanya aku hanya membeli ikan di pasar. Tetapi apabila dibuat perbandingan , di kompleks ini harganya lebih murah. Contohnya sekilo sotong yang panjang sekaki hanya RM 10 berbanding di pasar yang mencecah RM 14. Jadi, petang itu kami pakat bakar ayam dan sotong. Seronok juga kalau program begini dibuat sekali sekala. Anak-anak seronok dapat bermesra dengan sepupu mereka. Para ibu bersembang pasal tupperware. Para bapa pula dok bersembang pasal politik semasa - mengulas berita akhbar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan