14 Mac 2010

CUTI SEKOLAH

Cuti sekolah pertengahan penggal satu sudah bermula dan akan berakhir pada 20 Mac nanti. Namun, setakat ni tak boleh ke mana-mana lagi. Maklumlah, anak-anak, isteri dan diri sendiri ada kelas tambahan yang perlu ditunaikan. Tambahan lagi banyak kenduri kendara di rumah sahabat handai. Ada yang naik rumah baru, ada yang menyambut Maulidur Rasul dan kesyukuran. Ada yang baru kahwin setelah sekian lama menduda : tahniahlah kepada sahabatku Khairil kerana sudi menjemput aku bagi meraikan perkahwinannya kali kedua. Bukan apa, jodoh pertemuan adalah hak Allah Taala ke atas makhlukNya. Kita hanya mampu membuat perancangan namun Allah jua yang menentukannya.

Buat Cikgu Maria Suzanna, sabarlah menanti 15 Mac yang akan menapak tiba tidak lama lagi. Penantian satu penderaan. Aku doakan semoga Allah memberkati kehidupannya bersama kekasih hati, Azrimi. Semoga murah rezeki, zuriat yang ramai dan kekal bahagia sentiasa. Izinkan aku memetik sekeping potret yang 'diculik' dari fb Maria untuk dihiasi di laman ini.

Hendak bercuti ke mana? Entahlah. Kekadang, yang dirancang tu tak selalu menjadi. Mungkin bercuti di Pantai Bukit Keluang je...bakar-bakar ayam.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan